loading...

اخبار جامع

 این اخذ اقامت اروپا با کمترین هزینه شرط حضور در برخی از کشورها دارد و در سال باید حداقل بین ۶ تا ۹ ماه در کشور حضور داشته باشید. این روش در هر سال فقط در ماه ژانویه انجام می شود. در کنار م

علیرضا شمسی پور بازدید : 48 چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 زمان : 13:45 نظرات (0)

 این اخذ اقامت اروپا با کمترین هزینه شرط حضور در برخی از کشورها دارد و در سال باید حداقل بین ۶ تا ۹ ماه در کشور حضور داشته باشید. این روش در هر سال فقط در ماه ژانویه انجام می شود.

در کنار مزایای روش تمکن مالی یک اشکال وجود دارد؛ که در طول مدت زندگی در کشور مذکور شخص اجازه کار کردن در آن کشور را ندارد. همچنین اخذ اقامت از این روش شرط حضور است که متقاضی باید حداقل بین ۶ تا ۹ ماه در کشور مقصد زندگی کند. هر ساله در ماه ژانویه می توان از روش تمکن مالی برای دریافت مجوز اقامت در کشورهای اروپایی استفاده کرد.

 

ب) اقامت از طریق ثبت شرکت در کشورهای اروپایی

برای سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت به منظور اخذ اقامت اروپا باید از قوانین ثبت شرکت و سرمایه گذاری در کشور مورد نظر اطلاع کافی بدست آورد. همچنین باید بدانید که دریافت اقامت در کدام کشور راحت تر است .

برای ثبت شرکت در کشورهای اروپایی باید یک طرح تجاری قوی داشت که برخی از کشورها قوانی سخت گیرانه ای در این زمینه اعمال می کنند. بطوری که ممکن است یک طرح اقتصادی براحتی از طرف کشور مقصد مورد پذیرش قرار نگیرد.

مجارستان از جمله کشورهایی است که سطح اقامت بالایی دارد و روش ثبت شرکت در آن از پیچیدگی کمتری برخوردار می باشد.  برای ثبت شرکت حداقل مبلغ ده هزار یورو باید به حساب شرکت واریز شود؛ که این مبلغ از دست نمی رود  و به عنوان سرمایه در حساب شرکت باقی می ماند. بعد از دریافت اقامت مزایایی چون بیمه درمان تمام اعضای خانواده و تحصیلات رایگان برای فرزندان و دریافت حقوق ماهیانه برای متقاضی ایجاد می شود. در نهایت پس از حدود سه سال متقاضی می توان اقامت دائم دریافت نماید. 

اقامت از طریق ثبت شرکت در کشور اتریش به اقامت قرمز سفید قرمز (رنگ پرچم اتریش) معروف می باشد.

 

ج) اقامت از طریق خرید ملک در اروپا

کشورهای پرتغال، اسپانیا و یونان و قبرس و مجارستان از جمله کشورهایی هستند که به متقاضیان از طریق خرید ملک ویزای طلایی و اقامت می دهند. برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات پرتغال باید مبلغ ۲۸۰ هزار یورو در اختیار داشت تا بتوان اقامت اروپا را دریافت کرد. سود این مبلغ به حساب شخص متقاضی واریز می شود و پس از گذشت ۵ سال و دریافت اقامت دائم می تواند تمام مبلغ را بگیرد.

برای خرید ملک در کشور اسپانیا باید مبلغ ۵۰۰ هزار یورو هزینه کرد تا موفق به اخذ اقامت در اروپا شد. این مبلغ برای سرمایه گذاری و خرید املاک در کشور قبرس حدود ۲و نیم میلیون یورو می باشد.

۱٫اخذ تابعیت مجارستان از طریق تولد :

این روش دریافت مجوز اقامت در مجارستان شاید مورد استقبال افراد زیادی نباشد؛ ولی برای افرادی که استفاده از سایر روش ها برایشان امکان پذیر نیست، یک روش مناسبی می باشد. در سال ۲۰۰۷ مجارستان عضو کشورهای حوزه شنیگن شد که سبب شد بسیاری از ایرانی ها علاقه مند به مهاجرت به مجارستان شوند. در راستای گرفتن اقامت از طریق تولد فرزند، ۲ اصل حقوقی و مهم یعنی اصل خون و اصل خاک وجود دارد. هر یک از این دو اصل دارای ویژگی و معنای منحصر بفردی هستند.

اصل خاک به این معنی است که چنانچه نوزادی در کشوری متولد شود تابعیت آن کشور را اخذ می کند. بعضی کشورها از جمله کانادا، تابع این اصل هستند. اصل خون به این معنی است که اگر نوزادی در کشوری متولد شود در صورتی که پدر یا مادر آن نوزاد دارای تابعیت این کشور باشند، تابعیت آنجا را اخذ خواهد نمود. با توجه به این اصل متولد شدن در خاک آن کشور، در گرفتن تابعیت آن کشور بی اثر است.

 ۹۹% کشورهای اتحادیه اروپا از جمله کشور مجارستان تابع اصل خون هستند و سیستم خون دارند. بر این اساس اگر فرزند یک فرد ایرانی در مجارستان به دنیا بیاید، پدر و مادر این فرزند مجوز اقامت نخواهند داشت. جهت اخذ اقامت مجارستان از طریق تولد فرزند در مجارستان باید یکی از والدین تبعه مجارستان بوده و یا پدر و مادر فرزند نامشخص باشند.

افرادی که می خواهند از طریق تولد فرزند موفق به دریافت ویزا به کشورهای اروپایی شوند باید به کشورهایی مانند برزیل و کانادا که تابع سیستم خاک هستند، مهاجرت کنند.

اقامت مجارستان از طریق کار :

یکی از روش های دریافت مجوز اقامت به مجارستان که مورد استقبال بسیاری از افراد است، اخذ اقامت مجارستان از طریق کار می باشد. مجارستان به دلیل واقع شدن در اتحادیه اروپا و منطقه شینگن دارای موقعیت ایده آلی برای زندگی و کار کردن برای اتباع خارجی می باشد.

در این کشور فرصت های شغلی بسیاری در حوزه های گوناگون صنعت فناوری اطلاعات، مهندسی، گردشگری جهت به کارگیری مهاجران سایر کشورها فراهم شده است. این کشور از لحاظ اقتصادی در سطح قوی بوده و در بخش های مختلف صنعت در سطح بالایی از تولید قرار دارد.

 

پیشنهاد می شود مقاله کامل مهاجرت به مجارستان از طریق کار را نیز مطالعه نمایید

 

 

اقامت مجارستان از طریق ثبت شرکت

یکی از مطمئن ترین روش ها برای دریافت شرایط اقامت در مجارستان صورت می گیرد. از جمله مزیت های استفاده از روش ثبت شرکت برای اخذ ویزای مجارستان می توان از پرداخت مالیات پایین، رفت و آمد آزادانه در کشورهای شینگن و اقامت دائم برای فرد و خانواده اش نام برد. در ادامه برخی دیگر از مزایا و نکات مثبت اخذ اقامت مجارستان از طریق ثبت شرکت در این کشور آورده شده است.

 

شرایط و مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل:

 

در زمینه مقررات و شرایط و مدارک مورد نیاز برای ورود به کشور خارجی باید تحقیقات دقیقی صورت گیرد؛ زیرا الزامات ویزا دانشجویان برای هر کشوری متفاوت است. جهت اخذ ویزای تحصیلی برای مجارستان باید از یک دانشگاه این کشور، پیشنهاد تحصیل دریافت کنید. قبل از خروج از کشور باید درخواست ویزای دانشجویی را به کنسولگری مجارستان و یا سفارت ارائه داد. فرایند دریافت ویزا معمولا حدود یک  الی سه ماه طول می کشد، بسته به شرایط می تواند طولانی تر نیز باشد.

 

معمولا اسناد مورد نیاز برای ویزای تحصیلی مجارستان عبارتند از:

 

  • رسید پرداخت هزینه تحصیل

  • نامه پذیرش از دانشگاه مورد پذیرش شما

  • گذرنامه که حداقل ۶ ماه پس از تاریخ ورود شما معتبر است.

  • کپی صفحه عکس پاسپورت شما

  • عکس گذرنامه کمتر از ۶ ماه قبل

  • بیمه درمانی

  • آدرس محل سکونت در مجارستان

  • اثبات بودجه کافی برای پوشش هزینه زندگی در قالب تضمین یا بیانیه بانک

  • فرم درخواست ویزا

  • پاکت مهر شده که به متقاضی ارسال شده است.

  • اصل و ترجمه مدارک هویتی مانند شناسنامه

  • اصل و ترجمه مدارک تحصیلی

  • اصل و ترجمه ریز نمرات تمام مقاطع

  • کپی پاسپورت

  • نمره زبان آیلتس ( در صورت نیاز )

  • مدارک دال بر تحقیقات و پروپوزال و تالیف کتاب و یا مقالات ISI ( با توجه به مقطع تحصیلی )

  • نوع آموزش

  • نام سازمان میزبان (دانشگاه)

  • دفتر مرکزی سازمان میزبان

  • اگر کمک هزینه یا بورسیه تحصیلی دریافت خواهید کرد، لازم است جزئیات مربوط به سازمان تخصیص کمک هزینه تحصیلی را ارائه دهید.

 

شرایط مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل

 

چنانچه دوره تحصیل کمتر از ۲ سال باشد، اعتبار مجوز نیز دو سال در نظر گرفته می شود. همچنین شرایط ثبت شرکت در مجارستان گر طول دوره بیشتر از دو سال باشد، مدت اعتبار ویزا یک دوره یک تا دو ساله است و پس از آن قابل تمدید کردن می باشد. همزمان با تعیین اعتبار مجوز اقامت مجارستان، اعتبار پاسپورت نیز مشخص می شود. مدت اعتبار پاسپورت معمولا طوری تعیین می شود که سه ماه پس از اعطای مجوز اقامت دارای معتبر است.

در مدت ۱۵ روز از زمان ورود به مجارستان باید درخواست مجوز اقامت خود را ارائه دهید. به دلیل اینکه زمان مصاحبه محدود است؛ بنابراین برای ملاقات با کنسولگری ها باید باید ۴ تا ۶ هفته قبل از آن برنامه ریزی انجام شود. پس از انجام مصاحبه، مدت زمان  صدور ویزا معمولا ۱ تا ۴ هفته طول می کشد.

این روال برای همه افراد اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا که مدت اقامت آن ها در مجارستان بیش از ۹۰ روز طول می کشد، اجرا می گردد.

 

چرا مهاجرت تحصیلی به مجارستان اهمیت دارد؟

 

دریافت مجوز تحصیل در مجارستان یک فرصت عالی کار و تحصیل برای ایرانیان محسوب می شود. تمکن مالی برای ویزای تحصیلی مجارستان زیرا علاوه بر اینکه مجارستان عضو کشورهای عضو شینگن است ولی هزینه های زندگی و تحصیل در آن نسبتا پایین است. همچنین مجارستان با پذیرش دوره زبان نیز به افراد ویزا می دهد. در حالی که غالب کشورهای دیگر سختگیرتر عمل می کنند. از مزایای دیگر مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی یا آلمانی در مجارستان وجود دارد.

  • دانشگاه های مجارستان جزو برترین دانشگاه های اروپایی هستند.

  • امکان انتقال به دیگر دانشگاه های اروپایی از جمله آلمان

  • آموزش به زبان انگلیسی

  • هزینه تحصیل کمتر و زندگی با هزینه های مناسب تر نسبت به دیگر کشورهای اروپایی

 

هزینه های مورد نیاز  برای ثبت شرکت در کشورهای اروپا

میزان هزینه های مورد نیاز برای زندگی و ثبت شرکت در یک کشور اروپایی اصلی ترین و مهم ترین مسائل در این زمینه می باشد. مقدار سرمایه اولیه و هزینه های ثبت شرکت بسته به قوانین کشورهای مختلف، در هر کشوری متفاوت است. دقت کنید که هر کشوری که هزینه های ثبت شرکت در آن پایین تر باشد، لزوما بهترین کشور برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت مناسب نخواهد بود. زیرا موضوعات دیگری چون استانداردهای سرمایه گذاری و شاخص های اقتصادی این کشورها باید به منظور مطلوب بودن وضعیت اقتصادی کشور مقصد باید مورد بررسی قرار گیرند.

 

اهمیت استانداردهای سرمایه گذاری و شاخص های اقتصادی برای ثبت شرکت در کشورهای اروپایی

شاخص های اقتصادی و استانداردهای سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی نشان می دهند که برخی از این کشورها دارای شرایط سرمایه گذاری امن و خوبی بوده و از لحاظ اقتصادی وضعیت مساعدی دارند.همچنین مقدار تورم در این کشورها بسیار پایین و تقریباً ثابت است که نشان دهنده این موضوع است که در چنین کش ورهایی تغییر ناگهانی قیمت کمتر است و هزینه های زندگی نسبتا در طی زمان ثابت خواهد بود.

به دلیل اینکه در این کشورها کنترل فساد بالا است می توان سرمایه گذاری مطمئنی انجام داد و همچنین  سرمایه گذاری در این کشورها با ریسک مصادره اموال همراه نخواهد بود. از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اروپا می توان به درآمد ارزی و یورویی بالایی دست یافت که ارزشمند بوده و سرمایه گذاری امنی خواهد بود.

 

ثبت شرکت در اروپا و استانداردهای سرمایه گذاری در آن

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در مورد کشور مقصد باید بررسی شود، استانداردهای ثبت شرکت در مجارستان سرمایه گذاری در آن کشور است. زیرا از لحاظ علمی اصلی ترین عامل برای انتخاب کشور به منظور ثبت شرکت در آن ، استانداردهای سرمایه گذاری در آن کشور می باشد. ممکن است کشوری دارای هزینه های پایین زندگی باشد ولی از لحاظ سرمایه گذاری در سطح خوبی نباشد. بنابراین سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این گونه کشورها توصیه نمی شود. از جمله استانداردهای سرمایه گذاری که باید در هنگام بررسی شرایط اقتصادی یک کشور مورد توجه قرار داد شامل؛ نرخ مصادره اموال، نرخ کنترل فساد و … است.

الف) نرخ مصادره اموال:

این استاندارد نشان می دهد که به چه میزان مصادره ( سلب مالکیت ) اموال توسط دولت در کشورهای اروپایی انجام می گیرد؛ که این نرخ در کشورهای مختلف، متفاوت است. نرخ مصادره اموال در کشور های مختلف قاره اروپا مقداری عدد بین ۱ تا ۷ می باشد. در کشورهایی ثبت شرکت در اروپا مانند سوئیس، اتریش، پرتغال، یونان و مجارستان میزان نرخ مصادره اموال در کمترین حد ممکن قرار دارد؛ که نشان دهنده این است که در این کشورها عملاً مصادره اموال صورت نمی گیرد بنابراین سرمایه گذاری در این کشورها بسیار امن می باشد. 

ب) نرخ کنترل فساد:

 این استاندارد سرمایه گذاری نشان دهنده این مسئله است که در صورت ایجاد خطر برای سرمایه گذاری انجام شده، چگونه می توان با آن مقابله کرد و قانون تا چه حد به شخص سرمایه گذار در این موضوع کمک می کند. دستگاه قضایی اکثر کشور های اروپایی برای مقابله با فساد بسیار کارآمد بوده و بنابراین در این کشورهای اروپایی فساد تا حد بسیار بالایی کنترل شده است.  بازه تغییرات نرخ کنترل فساد از منفی ۲٫۵ تا مثبت ۲٫۵ است که در واقعه حداقل و حداکثر نرخ کنترل فساد می باشد. کشور دانمارک و فنلاد و لوکزامبورگ بیشترین و بهترین نرخ کنترل فساد را دارا هستند.

 

ثبت شرکت در کشورهای اروپایی و شاخص های اقتصادی تأثیرگذار در آن

از موارد مهمی که باید هنگام ثبت شرکت در کشورهای خارجی به آن توجه کرد،  سرمایه گذاری و ثبت شرکت در  مجارستان شاخص های اقتصادی تاثیرگذار می باشد. این شاخص ها کمک می کنند تا بتوان آن کشور را از لحاظ اقتصادی و شرایط سرمایه گذاری برای ثبت شرکت مورد بررسی دقیق قرار داد. از جمله مهم ترین شاخص های اقتصادی که می توانند تاثیر زیادی روی سرمایه گذاری در یک کشور بگذارند شامل؛ مالیات بردرآمد، نرخ تولید ناخالص داخلی و نرخ تورم است.

الف) مالیات بردرآمد:

این شاخص نشانگر این است که چند درصد از مبلغ درآمد شرکت ثبت شده را باید به عنوان مالیات به دولت آن کشور پرداخت کرد. برای مثال میزان نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها در کشور مجارستان نه درصد است؛  نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها در کشور خرید ملک در مجارستان در حال حاضر در پایین ترین نرخ در بین کشورهای اروپایی است. همچنین میزان مالیات بر درآمد شرکت ها در کشور اتریش مقدار ۲۵ درصد می باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 386
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 88
  • بازدید ماه : 293
  • بازدید سال : 12,315
  • بازدید کلی : 49,686

  • https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir